یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رییس کمیسیون PAP نظام صنفی رایانه‌ای:

شیوه ارایه تخفیف به ارایه‌دهندگان اینترنت پرسرعت منطقی نیست

خادمي

چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۷:۰۰


رییس کمیسیون شرکت‌های انتقال داده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه 20 درصد تخفیف اینترنت برای ارایه‌کنندگانADSL اعمال شده، گفت: البته به دلیل متفاوت بودن مصرف پهنای باند مشترکان معتقدیم روش فعلی (یک STM1 تخفیف به ازای هر 10 هزار مشترک) منطقی نیست و پیگیر اصلاح الگوی فعلی هستیم. <BR> <BR>

وایمکس نیوز - عبدالمحمد بیدختی نژاد در خصوص اعمال 20 درصد تخفیف اینترنت برای شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت پر سرعت، افزود: تخفیف نخست شرکت ارتباطات زیرساخت که مختص به شرکت‌های PAP است، مشروط بر این بود که به ازای هر 10 هزار مشترک ADSL یک STM1 مشمول تخفیف شود.
وی بیان کرد: این تخفیف شامل شرکت‌هایی است که از شرکت ارتباطات زیرساخت STM1‌های مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و این در حالی است که برخی شرکت‌ها، اینترنت خود از شرکت‌های مخابرات استانی دریافت می‌کنند که این تخفیف شامل آنها نمی‌شود.
مسوول دبیرخانه گروه شرکت‌های PAP در خصوص روش و نحوه‌ اعمال این تخفیف برای PAP‌ها، افزود: در این مورد ابتدا باید سازمان تنظیم مقررات به شرکت زیرساخت گواهی دهد و سپس شرکت زیرساخت تخفیف را برای مشترکان خود اعمال کند.
وی ادامه داد: نحوه اعمال تخفیف به این صورت است که شرکت‌ها نامه‌ای برای اعلام تعداد مشترکان خود به رگولاتوری می‌نویسند؛ با توجه به اینکه سازمان تنظیم مقررات بر آمار و ارقام تعداد مشترکان شرکت‌های PAP کنترل دارد، آمار رگولاتوری و آماری که شرکت‌های PAP موظف هستند در پایان هر ماه به رگولاتوری بدهند، مبنای کار می‌شود و بر این مبنا رگولاتوری به شرکت زیر ساخت گواهی می‌دهد که به ازای هر 10 هزار مشترک یک STM1 برای شرکت PAP مشمول تخفیف شود.
رییس کمیسیون PAP سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تاکید کرد: با صحبت‌هایی که با مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام داده‌ایم، گفته‌ایم که روش فعلی (اعمال تخفیف به ازای هر 10 هزار مشترک یک STM1) منطقی نیست.
مسوول دبیرخانه گروه شرکت‌های PAP گفت: نظر ما بر این اساس است که مشترکان شرکت‌های PAP، سرویس‌های 64، 128، 256، 512 کیلو بیت بر ثانیه و بالاتر می‌گیرند و تمام مشترکان به اندازه یکسان پهنای باند مصرف نمی‌کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به تنوع سرویس‌ها، در سرویس‌های متنوع مصرف پهنای باند بالاتر است.
رییس کمیسیون PAP سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران افزود: بنابر این دلایلی داریم که بر اساس آنها معتقدیم باید الگوی تخفیف یک STM1 به ازای 10 هزار مشترک اصلاح شود و در پی اصلاح آن هستیم.
وی گفت: در حال کارشناسی موضوع هستیم تا ادله خود را با مدارک و مستندات به سازمان تنظیم مقررات ارسال کنیم.
وی افزود: قرار است صحبت‌ها و بحث‌های کارشناسی انجام شود تا ادله و گراف‌های ترافیکی‌مان را برای آنها تشریح کنیم که برای مثال به ازای کمتر از 10 هزار مشترک یک STM1 مشمول تخفیف شود که این پیشنهاد هنوز در مرحله کارشناسی است.
مسوول دبیرخانه گروه شرکت‌های PAP بیان کرد: روی صحبت ما با سازمان تنظیم مقررات است که باید این سازمان را متقاعد کنیم؛ سپس رگولاتوری الگوها را استخراج و اگر نیاز به مصوبه‌ای باشد، تصویب می‌کند.
رییس کمیسیون PAP سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در خصوص دریافت تخفیف 20 درصدی از سوی شرکت‌های PAP، افزود: شرکت‌های واجد شرایط که اقدام کرده‌ بودند، تخفیف گرفته‌اند.
وی گفت: برای شرکت‌های واجد شرایط از طرف رگولاتوری برای شرکت ارتباطات زیر ساخت دستور نوشته شده و این تخفیف در حال اعمال است.

گفتنی است، در 2 سال گذشته 2 نوبت تخفیف 20 درصدی برای شرکت‌‌های ارایه دهنده اینترنت اعمال شده است.
بر اساس این گزارش، تخفیف نخست مختص شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت (ADSL) بود، و پس از آن تخفیف 20 درصدی دیگری برای تمامی ارایه کنندگان اینترنت در نظر گرفته شد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو